Har du lagt merke til propellen i Droneakademiets logo? Nå er den blitt ny, sammen med hele den visuelle profilen til selskapet. 

– Dronebransjen er i konstant endring og vi fornyer oss i takt med utviklingen. Det sier Alexander Sandnes, som er daglig leder i Droneakademiet og fortsetter:

– Med et felleseuropeisk droneregelverk ser vi ut i Europa, mot nye utfordringer og muligheter. Den nye profilen vil tydeliggjøre vår visuelle identitet og reflektere våre verdier og ambisjoner.

Propellen med videre

Det er designbyrået ELLE mELLE i Ålesund som i løpet av våren og sommeren har utviklet den nye visuelle identiteten, som består av logo, skrifttyper og fargepalett. 

– Den nye profilen er utviklet med fokus på verdiordene struktur, kunnskap og overblikk, som Droneakademiet identifiserer seg med, sier Mathea Myrene Stokke, som er grafisk designer og illustratør. 

– Etter en lengre prosess med innsikt, idéer, workshop og skisser, har resultatet blitt et redesign av den gamle visuelle profilen. Propellen er tatt med videre som et viktig element, sier grafisk designer Hanne Årsnes. 

– Vårt kjennemerke er oppdatert til en minimalistisk og ren illustrasjon av en propell. Det vil brukes som et enkeltstående symbol, og er ikke lenger en del av navnetrekket, legger Sandnes til.

Den nye logoen er tidløs og typografisk. De nye primærfargene er sort, hvit og kolblå. En rekke sekundærfarger bidrar til å støtte profilen. 

Lokalt samarbeid

Samarbeidet mellom Sunnmørsbedriftene høster skryt i begge leirer. 

– Teamet hos ELLE mELLE har vært fantastiske og utfordret oss fra strategi og innsikt, frem til ferdig identitet. Den nye identiteten vil utover høsten gradvis tas i bruk på våre trykte og digitale flater, forteller Sandnes.

– Alexander har vist oss stort tillit i leveransen, og har vært en fryd å jobbe med. Det har vært et veldig kjekt samarbeid. Så kjekt at jeg håper han kommer tilbake med andre prosjekter i fremtiden, slik vi kan beholde han som kunde, sier Årsnes. 

Omstillingsprogrammet ved Sykkylven næringsutvikling ga støtte til strategiarbeidet knyttet til den nye visuelle identiteten.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Se også

Tilbake til bloggen

Ny visuell profil matcher nye ambisjoner

Har du lagt merke til propellen i Droneakademiets logo? Nå er den blitt ny, sammen med hele den visuelle profilen til selskapet. 

– Dronebransjen er i konstant endring og vi fornyer oss i takt med utviklingen. Det sier Alexander Sandnes, som er daglig leder i Droneakademiet og fortsetter:

– Med et felleseuropeisk droneregelverk ser vi ut i Europa, mot nye utfordringer og muligheter. Den nye profilen vil tydeliggjøre vår visuelle identitet og reflektere våre verdier og ambisjoner.

Propellen med videre

Det er designbyrået ELLE mELLE i Ålesund som i løpet av våren og sommeren har utviklet den nye visuelle identiteten, som består av logo, skrifttyper og fargepalett. 

– Den nye profilen er utviklet med fokus på verdiordene struktur, kunnskap og overblikk, som Droneakademiet identifiserer seg med, sier Mathea Myrene Stokke, som er grafisk designer og illustratør. 

– Etter en lengre prosess med innsikt, idéer, workshop og skisser, har resultatet blitt et redesign av den gamle visuelle profilen. Propellen er tatt med videre som et viktig element, sier grafisk designer Hanne Årsnes. 

– Vårt kjennemerke er oppdatert til en minimalistisk og ren illustrasjon av en propell. Det vil brukes som et enkeltstående symbol, og er ikke lenger en del av navnetrekket, legger Sandnes til.

Den nye logoen er tidløs og typografisk. De nye primærfargene er sort, hvit og kolblå. En rekke sekundærfarger bidrar til å støtte profilen. 

Lokalt samarbeid

Samarbeidet mellom Sunnmørsbedriftene høster skryt i begge leirer. 

– Teamet hos ELLE mELLE har vært fantastiske og utfordret oss fra strategi og innsikt, frem til ferdig identitet. Den nye identiteten vil utover høsten gradvis tas i bruk på våre trykte og digitale flater, forteller Sandnes.

– Alexander har vist oss stort tillit i leveransen, og har vært en fryd å jobbe med. Det har vært et veldig kjekt samarbeid. Så kjekt at jeg håper han kommer tilbake med andre prosjekter i fremtiden, slik vi kan beholde han som kunde, sier Årsnes. 

Omstillingsprogrammet ved Sykkylven næringsutvikling ga støtte til strategiarbeidet knyttet til den nye visuelle identiteten.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vi gir deg informasjon om hva som skjer i Droneakademiet, faglige artikler, guider og nyttige tips og triks. Få kvalitetsinnhold rett i mailboksen.